Goede waardering van cliënten voor Zorggroep Meander

26 januari 2018

Cliënten waarderen Zorggroep Meander met hoge cijfers: een 8.2 gemiddeld voor de woonzorg- en revalidatiecentra en een 8.3 gemiddeld voor de thuiszorg. Dat laat de rapportage van de website van de Patiëntenfederatie Nederland (www.zorgkaartnederland.nl) zien.

De woonlocaties en revalidatiecentra van Zorggroep Meander scoren een 8.2 gemiddeld. Meer dan de helft van de woonlocaties wordt door alle cliënten aanbevolen, waaronder de revalidatiecentra in Veendam en Musselkanaal. Met een 9.0 scoort Borg Westerwolde (Ter Apel) het hoogste gemiddelde cijfer. De meeste waarderingen gingen naar Veenkade, met een 7.5 gemiddeld. Op álle onderdelen waar cliënten Zorggroep Meander op waarderen scoort ze hoger dan het landelijk gemiddelde. De directie, directeur zorg Renate Kamphuis en directeur bedrijfsvoering Peter Drenth, is er natuurlijk erg blij mee. ‘We onderscheiden ons ten opzichte van de landelijke cijfers in het bijzonder op het geven van voldoende informatie en het leveren van zorg die aansluit bij de wensen van onze cliënten. Dat is geweldig om te zien, want dat is wat we willen: dat cliënten merken dat er aandacht voor ze is en dat ze bij ons zo plezierig mogelijk kunnen wonen. We zijn trots op onze medewerkers die dit iedere dag waarmaken.” Ook in de thuiszorg wordt Zorggroep Meander door al haar cliënten aanbevolen en krijgt ze een gemiddeld cijfer van 8.3.

Zorggroep Meander heeft zich in 2017 ingespand om zoveel mogelijk waarderingen van cliënten op de website van de Patiëntenfederatie Nederland (www.zorgkaartnederland.nl) te krijgen. In het verleden werd de cliënttevredenheid gemeten met een jaarlijks onderzoek. Dat wordt steeds meer vervangen door de monitoring van de Patientenfederatie Nederland via www.zorgkaartnederland.nl. Wat voor Zorggroep Meander opvalt is dat ze met name in de tweede helft van 2017 veel waarderingen heeft ontvangen. Renate Kamphuis: “Dat komt overeen met de inspanning die we in die periode hebben geleverd. Het is voor ons nu zaak om te blijven vragen om waarderingen, zodat we gespreid over het jaar steeds waarderingen ontvangen van cliënten. Daar kunnen we namelijk van leren en ons als organisatie verder verbeteren. We zien in de resultaten bijvoorbeeld dat we in de thuiszorg qua zorg van een vast team nog een stap kunnen zetten. Dat heeft mede daarom prioriteit voor dit jaar. En dat willen we natuurlijk graag terugzien in de nieuwe waarderingen die we krijgen.